Przedstawiona Czytelnikom książka ma charakter podręcznika-vademecum adresowanego do ludzi związanych z żeglarstwem regatowym, a szczególnie w jego wersji rozgrywanej na olimpiadach. Zawarte w książce informacje, przepisy i dokumenty oraz obserwacje autora mogą być przydatne instruktorom, trenerom, sędziom i zawodnikom mającym jednak już pewien staż regatowy.
Książka składa się z pięciu rozdziałów oraz czterojęzycznego słowniczka wyrażeń związanych z żeglarstwem regatowym.
Rozdział I zawiera wiadomości ogólne o rodzajach regat i krótki opis najważniejszych klas regatowych z uwzględnieniem osiągniętych wyników przez żeglarzy polskich. Dział ten jako najmniej specjalistyczny przeznaczony jest dla bardzo szerokiego grona Czytelnikowi i może być wykorzystany przy szkoleniu na podstawowe stopnie żeglarskie: żeglarza i sternika jachtowego. Powyższe założenia spowodowały encyklopedyczne podanie poszczególnych zagadnień z jedno-czesnym wskazaniem materiałów źródłowych, w których Czytelnik może znaleźć interesujące go szczegóły.
Rozdział II omawia zasady rozgrywania i organizowania regat. Pierwsze dwa podrozdziały omawiające rożne warianty tras regatowych oraz procedurę start maja podobny charakter jak rozdział I, dalsze natomiast są już przeznaczone da Czytelnika zaznajomionego z organizacja regat i jej strona prawną. Zawarte w tym dziale informacje i omówione dokumenty mogą być wykorzystane przy szkoleniu instruktorów żeglarstwa regatowego oraz przydatne do organizacji i przeprowadzenia regat przez mniej doświadczonych działaczy.
Rozdział III poświęcony jest w całości przepisom regatowym Y RU. Zawiera on aktualnie obowiązującą treść przepisowa w jej oficjalnym brzmieniu oraz niezbędnych komentarzy. Adresowany jest do instruktorów, trenerów i zawodników, o pewnym stopniu wyszkolenia regatowego. Podane przykłady są najczęściej spotykanymi w praktyce regatowej i mają na celu wskazanie korzystnych rozwiązań wyszkolonemu zawodnikowi. Znajomość przepisów, a szczególnie część IV (Przepisy dotyczące żeglowania jachtów spotykających się) jest warunkiem koniecznym do zrozumienia wielu zagrywek taktycznych omawianych w rozdziale IV i jest niezbędna do prawidłowego udziału w regatach, ich organizowania lub prowadzenia.
Rozdział IV zawiera uporządkowany wykład zasad strategi i taktyki regatowej. Przeznaczony jest dla zawodników i trenerów mających praktykę regatowa oraz niezbędne wiadomości z zakresu teorii żeglowania. Przedstawiony w tym rozdziale materiał jest efektem kilkonastoletniej praktyki regatowej autora, pogłębionej nie kończącymi eis dyskusjami w gronie kolegów regatowców. Po raz pierwszy w polskiej literaturze poświęconej taktyce regatowej autor wprowadził osobne pojęcie strategi regatowej jako celu nadrzędnego w trakcie planowania i rozgrywania wyścigu, zwłaszcza jego pierwszej fazy.
Rozdział V - mający adresata i charakter podobny jak rozdział IV - podaje wiele informacji i wniosków dotyczących techniki żeglowania w szerokim pojęciu tego sformułowania. Ze względu na bardzo skomplikowana problematykę omawianych zagadnień, niemożliwą właściwie do precyzyjnego opisania, wykład sprowadza się do zasygnalizowania zagadnień, które powinny być szczegółowo rozpracowane przez trenerów i zawodników z pomocą nowoczesnej techniki, tzn. filmu, magnetofonu i magnetowidu.
Zdając sobie sprawę, że tematyka omówiona w tej książce nie wyczerpuje wiedzy niezbędnej do odnoszenia zwycięstw w regatach, a już na pewno nie zastąpi talentu i ogromu pracy, którą należy włożyć, aby takie sukcesy osiągnąć, autor życzy pomyślnych wiatrów tym, którzy startują lub zamierzają wstąpić w szranki rywalizacja sportowej.
- Autor
- Andrzej Rymkiewicz
- Oprawa
- twarda
- Format
- 20.5 x 19,5 cm
- Liczba stron
- 257
- Rok wydania
- 1978
Od autora
I Wiadomości ogólne
Rodzaje regat
Międzynarodowe klasy regatowe
Klasy olimpijskie
Klasa "Finn"
Klasa "Latający Holender"
Klasa "Soling"
Klasa "Star"
Klasa "470"
Klasa "Tornado"
Byłe klasy olimpijskie
Klasa "Tempest"
Klasa "Dragon"
Klasy regatowe i szkoleniowe popularne i Polsce
Klasa "Cadet"
Klasa "OK- Dinghy'
Klasa "420"
Klasa "Hornet"
Klasa "Optymist"
Inne klasy łodzi spotykane w Polsce
Regaty jachtów morskich
II Zasady rozgrywania regat
Trasa regat
Ośmiobok olimpijski
Trasa ustawiana przed startem
Start
Dokumenty
Zawiadomienie o regatach
Zgłoszenie do regat
Dokumenty zawodników i jachtów
Instrukcja żeglugi
Ubezpieczenia
Lista startowa
Komunikaty komisji regatowej
Informator
Komisja regatowa
Kierownictwo regat
Mierniczy regat
Uprawnienia dyscyplinarne sędziego głównego regat
Pomiary jachtów
Punktacja regat
Olimpijski system punktacji
Postanowienia krajowej władzy żeglarskiej
Dawna punktacja logarytmiczna
Odznaczenia i klasy sportowe
III Przepisy regatowe IYRU 1977 roku wraz z komentarzem
IV Strategia i taktyka regatowa
Szybkość jachtu
Kurs optymalny
Hals docelowy
Hals korzystny
Taktyka startu
Punktualność i maksymalna szybkość na starcie
Wybór miejsca startu
Linia start ustawiona prostopadle do linii wiatru
Korzystny prawy hals
Korzystny lewy hals
Na trasie. Strategia pierwszego halsowania
Regularne zmiany kierunku wiatru
Zmiany siły wiatru
Stały skręt wiatru
Bardzo slaby wiatr
Wpływ brzegu na wiatr
Wpływ bryzy
Na trasie - baksztag. fordewind
Przewidywanie zmian wiatru
Komunikaty meteorologiczne
Specyfika akwenu
Eksperyment
Obserwacja
Zasady ogólne
Taktyka - bezpośrednia walka z przeciwnikami
Na kursach wolnych (baksztag, fordewind)
Na każdym kursie
Atak i obrona
Taktyka po starcie
Taktyka przy okrążaniu znaków kursowych
Znak kursowy nr I - koniec żeglugi na wiatr
Znak kursowy hr 2 - przejście z jednego kursu na drugi
Znak kursowy hr 3 - przejście z kursu wolnego na halsówkę
Taktyka na linii mery
V Technika żeglowania
Prowadzenie jachtu na różnych kursach
Żegluga na bejwindzie
Żegluga kursami wolnymi
Żegluga na fali
Żegluga na wiatr przeciw fali
Żegluga z wiatrem i falą
Wprowadzenie jachtu w ślizg
Zwroty na fali
Żegluga na prądzie
Żegluga na wiatr przy prądzie o stalom kierunku
Żegluga na wiatr przy zmiennym prądzie
Żegluga kursem wolnym przy zmiennym prądzie
Określenie kierunku i prędkości prądu
Bezpieczeństwo żeglugi
Wywrotki
Wkładanie kamizelek ratunkowych
Bez straconych wyścigów
Przygotowanie sprzętu
Wyjście na trasę
Mierzenie czasu
Uwagi końcowe
Trening
Ubiór zawodnika
Wyjazd na regaty
Słowniczek
Bibliografia

Dostawa
Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.
Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.
W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka
Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.
Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST
Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki. Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.
Poczta Polska
Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.
Przesyłki ekonomiczne
Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.
Przesyłki priorytetowe
Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

DHL Parcel Polska
Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).
Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.