Transatlantyckie regaty samotników 1972
zoom_out_map
chevron_left chevron_right
NowyOczekiwanie na dostawę

Transatlantyckie regaty samotników 1972

Autor: Paweł Dzianisz
Okładka: miękka
Format: 12.50 x 16.50 cm
Liczba stron: 64
Rok wydania: 1974

16,00 zł (brutto) 15,24 zł (netto)
Brutto
block Oczekiwanie na dostawę

Miniatury Morskie, seria "SJ-2000"
Zeszyt numer 173 "Transatlantyckie regaty samotników 1972"

-------------------------------------------------------------

Transatlantyckie Regaty Samotników w 1972 roku mają już za sobą kilkunastoletnią historię. Z oryginalnego przedsięwzięcia małej grupki ludzi, z imprezy zawiązanej w prywatnym nijako kręgu, rozwinęły się w wydarzenie żeglarskie, o światowym znaczeniu. Pomysłodawcą transatlantyckich regat samotnych żeglarzy z Wielkiej Brytanii do Stanów Zjednoczonych był Brytyjczyk Herbert „Blondie” Hasler. W 1956 roku wpadł na pomysł przeprowadzenia wyścigu zgodnie z formułą: jeden człowiek, jeden jacht i ocean. Dzięki wielkiemu zaangażowaniu udało mu się znaleźć organizatora, The Royal Western Yacht Club of England oraz sponsora, brytyjski tygodnik The Observer. Pierwsze regaty wystartowały w 1960 roku, linię startu przecięło pięć jachtów. Tak zaczyna się długa historia regat OSTAR – Observer Single-handed Transatlantic Race.

W pierwszych trzech regatach zaznaczyła się ostra walka o pierwszeństwo między Anglikami a Francuzami. W pierwszej edycji zwyciężył Francis Chichester, który w latach 1966-1967 samotnie opłynął świat z jednym zawinięciem do portu, a w drugiej, w 1964 roku, młody Éric Tabarly – późniejszy ojciec francuskiego żeglarstwa regatowego. Do transatlantyckich zmagań Polacy dołączyli w 1972 roku. W czwartej edycji OSTAR wystartowało aż troje Polaków – Krzysztof Baranowski, Zbigniew Puchalski, i Teresa Remiszewska. I choć nasi rodacy nie odnieśli wielkiego sukcesu, na uwagę zasługuje fakt, że Teresa Remiszewska znalazła się w gronie trzech kobiet, które jako pierwsze ukończyły ten transatlantycki wyścig.
Transatlantyckie regaty samotników ukończyli:
- kapitan Krzysztof Baranowski na s/y "Polonez", który po przeliczeniu handicapowym zajął 17 miejsce,
-  kapitan Zbigniew Puchalski na s/y "Miranda" zajął 29 miejsce,
- kapitan Teresa Remiszewska na s/y "Komodor", zajęła 34 miejsce. 

Więcej szczegółów o Transatlantyckich Regatach Samotników dowiecie się z niniejszej miniatury.

AN-2927
Autor
Paweł Dzianisz
Oprawa
miękka
Format
12.50 x 16.50 cm
Liczba stron
64
Rok wydania
1974

Idea pułkownika Haslera
Do trzech razy sztuka
PO raz czwarty
Polski debiut
- Krzysztof Baranowski
- Teresa Remiszewska
- Zbigniew Puchalski
- Richard Konkolski
Żeglarze, jachty, trasy
Od startu do mety

Miniatury Morskie
Seria: "SJ-2000"

Zeszyt 1. "Transatlantyckie regaty samotników 1972" Paweł Dzianisz
Zeszyt 2. "Operacja Żagiel 1972" Grażyna Murawska
Zeszyt 3. "Pojedynek z Atlantykiem" Kazimierz Wojciechowski
Zeszyt 4. "Operacja Żagiel 1974" Grażyna Murawska
Zeszyt 5. "Zewem morza dookoła świata" Zdzisław Michalski
Zeszyt 6. "Z pokładu Poloneza" Krzysztof Baranowski
Zeszyt 7. "Dar Pomorza" Andrzej Perepeczko
Zeszyt 8. "Maria do Peru" Wojciech Jacobsen
Zeszyt 9. "Barnim nie zawiódł" Jerzy Rakowicz
Zeszyt 10. "Szalupą przez Atlantyk" Jacek Pałkiweicz
Zeszyt 11. "Puchar Ameryki 1850-1977" Julian Czerwiński
Zeszyt 12. "Operacja Żagiel 1976" Jan Frąckowiak
Zeszyt 13. "Gedanią od Arktyki do Antarktyki" Wojciech Wierzbicki

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje