Zapiski z dziennika żeglarza samotnika to subiektywna relacja z przygotowań i przebiegu transatlantyckich regat samotników OSTAR w 2013 roku na jachcie s/y "Sunrise".
-----------------------------------------------------------------
s/y "Sunrise" to jacht typu Farr 37 wyprodukowany w 1984 roku przez amerykańską stocznię Dickeron Boat Builders jako jednostka turystyczno-sportowa przeznaczona do morskich i oceanicznych wyścigów w klasie IOR.
W latach osiemdziesiątych model ten był jedną z najnowocześniejszych konstrukcji: kadłub z laminatu epoksydowego wzmocnionego kevlarem, hydrauliczny układ sterowania elementami takielunku do szybkiego trymowania, obszerny kokpit, kilka par szyn i wiele bloków do prowadzenia szotów i brasów oraz 8 kabestanów różnego kalibru oraz wiele innych nowatorskich rozwiązań czyniło jednostki F37 jednymi z najszybszych w swojej klasie. Sportowe przeznaczenie wiązało się ze spartańskimi warunkami we wnętrzu, ale rozwiązano je w sposób zapewniający całkiem niezły poziom komfortu załogi. Obszerna mesa z kambuzem, odrębna kabina z toaletą oraz wygodne regatowe koje pozwalały na odpoczynek nawet w dużym przechyle jachtu.
Jacht niósł 62m2 żagli i ponad 80m2 w postaci spinakera. Napęd dodatkowy stanowił silnik Volvo Penta MDuD o mocy 27KM przenoszonej na składaną śrubę napędową za pośrednictwem wału. "Sunrise" stał się własnością Krystiana w 2011 roku i przerzedł generalny remont i modernizację dostosowującą go do długodystansowej żeglugi solo. Na pokładzie pojawiła się m.in. nowa elektronika wraz z radarem, systemem AIS oraz terminalem łączności satelitarnej. Wymieniono wyposażenie bezpieczeństwa a układ autopilota został zdublowany, a na maszcie pojawiły się nowoczesne żagle. Jacht po regatach OSTAR powrócił do Europy i po wielu rejsach i regatach miał ponownie stanąć na starcie OSTAR w roku 2017.
Niestety 20.10.2016 roku podczas rejsu di Kłajpedy na pokładzie wybuchł pożar i s/y "Sunrice" spoczął na dnie Bałtyku ok. 20Mm od Rozewia.
- Autor
- Krystian Szypka
- Oprawa
- miękka ze skrzydełkami
- Format
- 14 x 20,5 cm
- Liczba stron
- 102
- Rok wydania
- 2020
- ISBN
- 978-83-949797-6-8
Wstęp
Zapiski z dziennika żeglarza samotnika
Żeglarz samotnik - historia choroby ....
Poradnik żeglarza samotnika
Krystian Szypka - Kapitan Jachtowy i Motorowodny, instruktor żeglarstwa, płetwonurek i pilot śmigłowcowy.
Doświadczony żeglarz samotnik, wielokrotnie startował w regatach pełnomorskich, m.in. Polonez Cup i Bitwa o Gotland. Ukończył jedne z najtrudniejszych na świecie regat samotników OSTAR (z brytyjskiego Plymouth do Newport w USA), zajmując trzecie miejsce w klasie "Jester".
Członek elitarnego Klubu Żeglarzy Samotników oraz The Half Crown przy RWYC i Yacht Klubu RP. Za start w OSAR otrzymał wyróżnienie Rejs Roku (w konkursie Srebrny Sekstant) i wiele innych nagród. Na co dzień aktywny menadżer zarządzający dużą firmą produkcyjną w Bielsku-Białej oraz instruktor szkoły żeglarstwa oceanicznego Ocean Team Sailing School.
![Rodzaje dostawy](/img/delivery.jpg)
Dostawa
Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.
Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.
W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.
![ORLEN paczka](https://www.ksiegarniamorska.pl/img/cms/metody-dostawy/logo-orlen-paczka.jpg)
ORLEN paczka
Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.
Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.
![PACZKOMATY INPOST](https://www.ksiegarniamorska.pl/img/cms/metody-dostawy/logo-inpost.jpg)
PACZKOMATY INPOST
Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki. Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.![Poczta Polska](https://www.ksiegarniamorska.pl/img/cms/metody-dostawy/logo-poczta-polska.jpg)
Poczta Polska
Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.
Przesyłki ekonomiczne
Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.
Przesyłki priorytetowe
Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.
![Kurier DHL](https://www.ksiegarniamorska.pl/img/cms/metody-dostawy/logo-dhl.jpg)
DHL Parcel Polska
Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).
Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.