Zapiski z dziennika żeglarza samotnika to subiektywna relacja z przygotowań i przebiegu transatlantyckich regat samotników OSTAR w 2013 roku na jachcie s/y "Sunrise".
-----------------------------------------------------------------
s/y "Sunrise" to jacht typu Farr 37 wyprodukowany w 1984 roku przez amerykańską stocznię Dickeron Boat Builders jako jednostka turystyczno-sportowa przeznaczona do morskich i oceanicznych wyścigów w klasie IOR.
W latach osiemdziesiątych model ten był jedną z najnowocześniejszych konstrukcji: kadłub z laminatu epoksydowego wzmocnionego kevlarem, hydrauliczny układ sterowania elementami takielunku do szybkiego trymowania, obszerny kokpit, kilka par szyn i wiele bloków do prowadzenia szotów i brasów oraz 8 kabestanów różnego kalibru oraz wiele innych nowatorskich rozwiązań czyniło jednostki F37 jednymi z najszybszych w swojej klasie. Sportowe przeznaczenie wiązało się ze spartańskimi warunkami we wnętrzu, ale rozwiązano je w sposób zapewniający całkiem niezły poziom komfortu załogi. Obszerna mesa z kambuzem, odrębna kabina z toaletą oraz wygodne regatowe koje pozwalały na odpoczynek nawet w dużym przechyle jachtu.
Jacht niósł 62m2 żagli i ponad 80m2 w postaci spinakera. Napęd dodatkowy stanowił silnik Volvo Penta MDuD o mocy 27KM przenoszonej na składaną śrubę napędową za pośrednictwem wału. "Sunrise" stał się własnością Krystiana w 2011 roku i przerzedł generalny remont i modernizację dostosowującą go do długodystansowej żeglugi solo. Na pokładzie pojawiła się m.in. nowa elektronika wraz z radarem, systemem AIS oraz terminalem łączności satelitarnej. Wymieniono wyposażenie bezpieczeństwa a układ autopilota został zdublowany, a na maszcie pojawiły się nowoczesne żagle. Jacht po regatach OSTAR powrócił do Europy i po wielu rejsach i regatach miał ponownie stanąć na starcie OSTAR w roku 2017.
Niestety 20.10.2016 roku podczas rejsu di Kłajpedy na pokładzie wybuchł pożar i s/y "Sunrice" spoczął na dnie Bałtyku ok. 20Mm od Rozewia.
- Autor
- Krystian Szypka
- Oprawa
- miękka ze skrzydełkami
- Format
- 14 x 20,5 cm
- Liczba stron
- 102
- Rok wydania
- 2020
- ISBN
- 978-83-949797-6-8
Wstęp
Zapiski z dziennika żeglarza samotnika
Żeglarz samotnik - historia choroby ....
Poradnik żeglarza samotnika
Krystian Szypka - Kapitan Jachtowy i Motorowodny, instruktor żeglarstwa, płetwonurek i pilot śmigłowcowy.
Doświadczony żeglarz samotnik, wielokrotnie startował w regatach pełnomorskich, m.in. Polonez Cup i Bitwa o Gotland. Ukończył jedne z najtrudniejszych na świecie regat samotników OSTAR (z brytyjskiego Plymouth do Newport w USA), zajmując trzecie miejsce w klasie "Jester".
Członek elitarnego Klubu Żeglarzy Samotników oraz The Half Crown przy RWYC i Yacht Klubu RP. Za start w OSAR otrzymał wyróżnienie Rejs Roku (w konkursie Srebrny Sekstant) i wiele innych nagród. Na co dzień aktywny menadżer zarządzający dużą firmą produkcyjną w Bielsku-Białej oraz instruktor szkoły żeglarstwa oceanicznego Ocean Team Sailing School.
Dostawa
Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.
Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.
W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.
ORLEN paczka
Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.
Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.
PACZKOMATY INPOST
Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki. Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.Poczta Polska
Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.
Przesyłki ekonomiczne
Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.
Przesyłki priorytetowe
Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.
DHL Parcel Polska
Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).
Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.