"Bujanie w morskiej pianie" to zbiór opowiadań i reportaży z minionego półwiecza – niektóre nigdy nie publikowane, inne drukowane w „Żaglach” czy „Morzu”, jeszcze inne zaczerpnięte z dawno wyczerpanych nakładów książek. Historia polskiego żeglarstwa przez pryzmat przeżyć pojedynczego żeglarza.
-------------------------------------------------------------
O tym, co w tym zbiorze jest, Autor napisał we wstępie. Można do tego oczywiście dodać, że styl jego prozy jest jednocześnie lapidarny i obrazowy, precyzyjny i metaforyczny. Że opowiadania te, z pozoru wyrywkowe i fragmentaryczne, dają obraz życia i osiągnięć nie tylko jednego z największych żeglarzy polskich i światowych, ale i nieprzeciętnej osobowości. Że mają cechy zarówno dokutemu jak i fikcji literackiej. Wreszcie: że jest to najnowsze opus pisarza, którego poprzednie książki rozchodziły się w milionowych nakładach, tak po polsku jak w tłumaczeniach.
Kazimierz Robak
-------------------------------------------------------------
Przy kolejnym, długim rejsie moi dotychczasowi pracodawcy stracili cierpliwość: zamiast pisać dużo, dobrze i przy biurku - jegomość sobie żegluje po świecie, pisze mało albo wcale i zupełnie nie na temat. W tej sytuacji postanowiłem przestać pisać. Wtedy właśnie się poznaliśmy, bo zacząłem do Was mówić z okienka. Miąłem wtedy brodę i wielu z Was mogło się wydawać, że mówi do Was kapitan. Przypominam jednak, że nie miałem i nie mam sumiastego wąsa ani munduru, a zatem kapitanem nie byłem i nie mogłem być.
Ofiarą pomyłki padło jeszcze wiele osób, do tego strupnia, że powierzono mi dowodzenie sporym żaglowcem, wybudowanym przez Stocznię Gdańską, na zlecenie Telewizji. Ale rozumiecie chyba sami, że dowództwo wiązało się tylko z kolejnym programem, który dla Waszej radości przygotowywaliśmy w okienku.
"Okienko" 1986
- Autor
- Krzysztof Baranowski
- Oprawa
- twarda
- Format
- 17,5 x 24,5 cm
- Liczba stron
- 220
- Rok wydania
- 2014
- ISBN
- 978-83-62039-13-5
- Wydanie
- I
SPIS TREŚCI:
Wstęp
Diabli nadali samosterowność!
Ostatni rejs
Pierwsze dowództwo
Jak pan dowodzi
Kambuz, czyli egzotyka jachtowa
Wielki bieg
Piękne dni
Zaćmienie słońca
Wyspy Sable
Na nowej drodze
Gdynia Radio woła...
Przylądek Leeuwin
Płynę w stronę Antarktydy
Gaz do dechy
Narty żaglem przesłonięte
John Wrak
Bohater Hemingwaya - Gregorio Fuentes
Morza bliskie i dalekie
Załoga
Jacht Dal
Na wodach Trójkąta Bermudzkiego
Wstęp wolny na reje
Honor bandery
Dama pik
Rejs barkentyny Early Rose
Wypadek
Lornetka
Komandorze Julianie, drogi przyjacielu!
Kolizja
Edith
Moja córeczka Wendy?
Jak zostałem kapitanem
Woda i Sabina Apfelbaum
Trójkąt Bermudzki po raz drugi
Pożegnanie z Atlantykiem
Jak zostałem armatorem
Żeglarski hazard
Dwadzieścia lat Fryderyka Chopina
Szczęśliwy pod żaglami
Moje życie - w takt Poloneza
Ważniejsze daty w żeglarskim życiorysie Autora
Posłowie
1) Szkoła pod Żaglami
2) Zapiski najemnego żeglarza
3) Droga na Horn
4) Drugi raz dookoła świata
5) Dom pod żaglami
6) Samotny żeglarz
7) Jachting morski
8) Kapitan kuk
9) Wyścig do Newport
10) Hobo
11) Bujanie w morskiej pianie
12) Kapitan jachtowy
13) Uczucia oceaniczne
14) Żegluga oceaniczna
15) Żagle na sztalugach
Krzysztof Baranowski (ur. 1938, Lwów), znany jako Kapitan, żegluje samotnie (dwa razy dookoła wiata) i z licznymi załogami (głownie młodzieżowymi). Ma za sobą ćwierć miliona mil morskich przeżeglowanych na różnych akwenach. Autor koncepcji i animator dwóch projektów: budowy żaglowców ("Pogoria" i "Fryderyk Chopin"), twórca Szkoły pod Żaglami, pisze o swojej życiowej pasji w artykułach, książkach i podręcznikach.
Jest pierwszym Polakiem, który opłynął samotnie świat wokół trzech przylądków: Agulhas, Leeuwin i Horn. Pierwszy (i jak dotąd jedyny) Polak, który opłynął samotnie świat dwukrotnie ("Polonez" 1972-1973, "Lady B" (1999-2000). Kapitan żaglowców: "Zew Morza", "Pogoria", "Atlantis", "Fryderyk Chopin".

Dostawa
Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.
Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.
W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka
Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.
Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST
Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki. Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.
Poczta Polska
Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.
Przesyłki ekonomiczne
Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.
Przesyłki priorytetowe
Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

DHL Parcel Polska
Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).
Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.