Dieslowskie napędy jachtów
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Dieslowskie napędy jachtów

Autor: Krzysztof Zbierski
Okładka: twarda foliowana
Format: 17 x 24 cm
Liczba stron: 416
Rok wydania: 2012
Wydanie: I
ISBN: 978-83-934608-0-9

85,00 zł (brutto) 80,95 zł (netto)
Brutto
block Oczekiwanie na dostawę

Monograficzne ujęcie problematyki mechanicznych napędów jachtów żaglowych, motorowo-żaglowych, motorowych i żaglowców, wyposażonych w tłokowe silniki spalinowe z zapłonem samoczynnym, nazywane silnikami Diesla od nazwiska ich twórcy.
Opis charakterystycznych cech napędów, ich budowy, działania, montażu i eksploatacji.
Tak szerokie i kompleksowe ujęcie zagadnień napędowych jachtów nie ma odpowiednika na polskim i zagranicznych rynkach wydawniczych.
Odbiorcy: szeroka rzesza żeglarzy, konstruktorzy i armatorzy jachtów, pracownicy inżynieryjno-techniczni przemysłu jachtowego, studenci uczelni technicznych, morskich i wychowania fizycznego, uczniowie szkół średnich o profilu żeglugowym.

C2-181
Autor
Krzysztof Zbierski
Oprawa
twarda, foliowana
Format
17 x 24 cm
Liczba stron
416
Rok wydania
2012
ISBN
978-83-934608-0-9
Wydanie
I

SPIS TREŚCI:
Przedmowa
CZĘŚĆ I. OGÓLNE ZAGADNIENIA NAPĘDOWE
1. Silnik Diesla jako źródło napędu mechanicznego jachtu
2. Podział i właściwości napędów
   2.1 Napędy spalinowo-mechaniczme
   2.2 Napędy spalinowo-hydrauliczne
   2.3 Napędy spalinowo-elektryczne
3. Starty mocy w napędzie
4. Siły i momenty sił działające na napędzany jacht
5. Podstawowe składniki oporu hydrodynamicznego jachtu
6. Dobór napędu

CZĘŚCI II. SILNIKI DIESLA
7. Ogólny opis budowy współczesnego silnika Diesla
8. Zasady działania współczesnego silnika Diesla
9. Parametry i charakterystyki
   9.1 Parametry geometryczne
   9.2 Parametry pracy
   9.3 Parametry porównawcze
   9.4 Charakterystyki
10. Zasilanie paliwem
   10.1 Teoretyczne podstawowy wtryskowego zasilania paliwem
   10.2 Rodzaje okładów zasilania paliwem
      10.2.1 Układy zasilania z pompami wtryskowymi
         10.2.1.1 Pompy wtryskowe
         10.2.1.2 Wtryskiwacze
      10.2.2 Układy zasilania z pompowtryskiwaczami
      10.2.3 Układy zasilania Common Rail
      10.2.4 Pompy zasilające
      10.2.5 Filtry paliwa
      10.2.6 Regulacja prędkości obrotowej silnika i regulatory
11. Rozrząd
12. Chłodzenie
13. Smarowanie
14. Doładowanie
15. Rozruch
   15.1 Rozruch elektryczny
   15.2 Rozruch pneumatyczny
15.3 Środki ułatwiające rozruch
16. Silniki Diesla a zagrożenie naturalnego środowiska

CZĘŚĆ III PRZEKŁADNIE, WAŁY ŚRUBOWE I PĘDNIKI
17. Przekładnie
   17.1 Przekładnie mechaniczne
   17.2 Przekładnie hydrauliczne
   17.3 Przekładnie elektryczne
18. Wały śrubowe
19. Pędniki
   19.1 Pędniki śrubowe (śruby napędowe)
      19.1.1 Zasada działania śruby napędowej
      19.1.2 Parametry charakteryzujące śrubę napędową
      19.1.3 Konstrukcja śrub napędowych
         19.1.3.1 Śruby stałe
         19.1.3.2 Śruby nastawne (śruby o nastawnym skoku)
         19.1.3.3 Śruby składane
      19.1.4 Śruby w osłonach cylindrycznych
      19.1.5 Współpraca śruby z silnikiem
      19.1.6 Właściwości manewrowe jachtu w zależności od liczby śrub i kształtu kadłuba
      19.1.7 Śruby napędowe jako stery strumieniowe
   19.2 Pędniki strumieniowe
   19.3 Kawitacja
   19.4 Korozja elektrochemiczna

CZĘŚĆ IV ZABUDOWA NAPĘDÓW I ICH INSTALACJI
20. Fundamenty silnikowe oraz połączenie silnika z linią wałów
21. Pomieszczenia silnikowe (maszynownie)
22. Instalacje paliwowe
23. Instalacje chłodzące
24. Instalacje wydechowe

CZĘŚĆ V ZAGADNIENIA EKSPLOATACYJNE
25. Stanowiska manewrowe
26. Bieżąca obsługa napędu
   26.1 Przygotowanie napędu do pracy i rozruchu
   26.2 Sterowanie pracą napędu i jej kontrola
   26.3 Wyłączenie (odstawienie) napędu
   26.4 Dziennik pracy napędu (silnika)
27. Obsługa układu zasilania
   27.1 Odpowietrzanie układu
   27.2 Sprawdzanie, czyszczenie i regulacja wtryskiwaczy
   27.3 Regulacja pomp wtryskowych
28. Obsługa układu smarowania
29. Obsługa napędu po sezonie nawigacyjnym
30. Uszkodzenia napędów

CZĘŚĆ VI PRZEGLĄD NAPĘDÓW JACHTÓW
31. Przykłady konstrukcji silników Diesla
32. Przykłady jachtów i ich napędów
Literatura
Słownik angielsko-polski terminologii napędowej

Krzysztof Zbierski – dr. inż w dziedzinie tłokowych silników spalinowych.
Wieloletni pracownik naukowo-dydaktyczny Politechniki Łódzkiej. Doświadczenie żeglarskie zdobył, pływając w wielu rejsach jako załogant, oficer i kapitan. Jego dorobek naukowy, obok licznych artykułów, to także książek, m.in.:
1. Spalinowe napędy jachtów (1987)
2. Encyklopedia Żeglarstwa (1996)
3. Układy wtryskowe Common Rail (2001)
4. Bezkrzywkowy magnetoelektryczny rozrząd czterosuwowego silnika spalinowego (2007)

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

PACZKA W RUCHU

Paczka w ruchu

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje