REEDS Oznakowanie nawigacyjne. Poradnik dla żeglarzy i motorowodniaków
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

REEDS Oznakowanie nawigacyjne. Poradnik dla żeglarzy i motorowodniaków

Autor: Simon Jollands
Tłumaczenie: Marek Pankowiecki
Okładka: miękka
Format: 10 x 16 cm
Liczba stron: 127
Rok wydania: 2019
Wydanie: I
ISBN: 978-83-7020-767-0

30,00 zł (brutto) 28,57 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Każdy kto w warunkach morskich odpowiada za statek, powinien umieć rozpoznawać światła nawigacyjne oraz znaki i sygnały dźwiękowe. Powinien również znać Międzynarodowe przepisy o zapobieganiu zderzeniom na morzu (MPZZM) i wiedzieć komu przysługuje pierwszeństwo drogi.

REEDS Oznakowanie nawigacyjne to przejrzysty poradnik, przydatny zarówno żeglarzom początkującym, jak i doświadczonym. Zawiera wiedzę, którą poznać powinni wszyscy żeglarze, a na morzu, gdy pojawią się wątpliwości, pozwoli na szybkie ich wyjaśnienie.

Książka podzielona jest na sześć części:
–  Zapobieganie zderzeniom na morzu.
–  Światła nawigacyjne.
–  Znaki dzienne.
–  Sygnały świetlne i dźwiękowe.
–  Oznakowanie nawigacyjne.
–  Światła.

W poradniku zamieszczono także wybór testów sprawdzających, co czyni go dobrym materiałem do ćwiczeń dla skiperów i członków załóg.

D3-1816
978-83-7020-767-0
Autor
Simon Jollands
Oprawa
miękka
Tłumaczenie
Marek Pankowiecki
Format
10 x 16 cm
Liczba stron
127
Rok wydania
2019
ISBN
978-83-7020-767-0
Wydanie
I

Wstęp

Zapobieganie zderzeniom na morzu
Kto komu powinien ustąpić z drogi?
Prowadzenie obserwacji
Szybkość bezpieczna
Ryzyko zderzenia
Wąskie przejścia
Wyprzedzanie
Statek ustępujący z drogi
Statek mający pierwszeństwo drogi
Hierarchia uprzywilejowania
Przepisy dla statków żaglowych
Przepisy dla statków motorowych
Szlaki żeglugowe
Warunki ograniczonej widzialności

Światła nawigacyjne
Definicje świateł przepisanych dla statków
Statek wiosłowy
Statek o napędzie mechanicznym
Statek żaglowy nie korzystający z napędu mechanicznego
Statek zajęty połowem
Statek zajęty trałowaniem
Statek holujący i statek holowany
Statek nieodpowiadający za swoje ruchy
Statek o ograniczonej zdolności manewrowej
Statek prowadzący prace podwodne
Statek zajęty oczyszczaniem z min

Statek ograniczony swoim zanurzeniem
Statek pełniący służbę pilotową
Statek stojący na kotwicy
Statek na mieliźnie
Poduszkowiec
Ekranoplan

Znaki dzienne
Rodzaje znaków dziennych
Statek żaglowy
Statek na kotwicy
Statek na mieliźnie
Statek nieodpowiadający za swoje ruchy
Statek o ograniczonej zdolności manewrowej
Statek ograniczony swoim zanurzeniem
Statek zajęty pracami pogłębiarskimi
Statek zajęty połowem
Statek pełniący służbę pilotową
Statek zajęty pracami nurkowymi

Sygnały dźwiękowe i świetlne
Sygnały manewrowe i ostrzegawcze
Warunki ograniczonej widzialności

Oznakowanie nawigacyjne
Morskie drogowskazy
System oznakowania IALA
Rodzaje znaków nawigacyjnych
Znaki boczne – region A
Znaki głównego toru – region A
Znaki boczne – region B
Znaki głównego toru – region B
Znaki kardynalne
Znak bezpiecznej wody
Znak odosobnionego niebezpieczeństwa
Znaki specjalne
Znak tymczasowa pława wrakowa
Znaki naprowadzające

Światła
Charakterystyki świateł
Światła sektorowe
Światła kierunkowe
Światła nabieżnikowe
Zasięg nominalny i optyczny
Odległość od światła przechodzącego widnokrąg
Zasięg geograficzny
Międzynarodowe znaki sygnalizacyjne w portach (IPTS)
Kod Morse’a

Sprawdź swoją wiedzę 109
Indeks 126

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

PACZKA W RUCHU

Paczka w ruchu

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje