MPDM - Międzynarodowe Prawo Drogi Morskiej. Teoria i praktyka
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

MPDM - Międzynarodowe Prawo Drogi Morskiej. Teoria i praktyka

Autor: Adam Kantorysiński
Okładka: miękka ze skrzydełkami
Format: 16,5 x 23,5 cm
Liczba stron: 110
Rok wydania: 2019
Wydanie: I
ISBN: 978-83-953063-8-9

44,90 zł (brutto) 42,76 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Książka "MPDM – Międzynarodowe prawo drogi morskiej. Teoria i praktyka" – stanowi świetną pomoc dla kapitanów i oficerów jachtów, a także większych żaglowców. Autor, omawiając poszczególne postanowienia Międzynarodowych Przepisów o Zapobieganiu Zderzeniom na Morzu (MPZZM), zestawia konkretne sytuacje zarówno z punktu widzenia kapitana czy oficera jachtu, jak i oficera na mostku dużego statku, czy też szypra statku rybackiego. Dodatkowe informacje dotyczące sprzętu połowowego są̨ cenną pomocą̨ dla żeglarzy na ogół nieznających dobrze tej tematyki. W książce podkreślono również̇ rolę komunikacji radiowej pomiędzy jednostkami i wykorzystanie informacji z urządzeń́ AIS i radaru. Takie praktyczne podejście do tematu sprawia, ze książka jest nie tylko kompendium MPZZM, lecz także praktycznym poradnikiem.
    Ziemowit Barański – j. kpt. ż.w

I2-1800
Nowy
978-83-953063-8-9
Autor
Adam Kantorysiński
Oprawa
miękka ze skrzydełkami
Format
16,5 x 23,5 cm
Liczba stron
110
Rok wydania
2019
ISBN
978-83-953063-8-9
Wydanie
I

SPIS TREŚCI:
1. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
Czy na pewno nas to też dotyczy
Odpowiedzialność
Zwykła praktyka morska i środki ostrożności
Pełnienie wachty
Sygnalizacja obecności

2. DEFINICJE
Statek w drodze
Statek nie odpowiadający za swoje ruchy
Statek o organicznej zdolności manewrowej
Statki wzajemnie widoczne
Ograniczona widzialność

3. JAK TO JEST Z NASZYM PIERWSZEŃSTWEM
Statki zajęte połowem

Wyprzedzanie

4. NIE PRZESZKADZAĆ
Statek ograniczony swoim zanurzeniem
Wąskie przejście
Systemy rozgraniczenia ruchu

5. POZNAJMY SIĘ

6. UNIKAJMY RYZYKA
Etap I
Etap II
Etap III

7. KIEDY NIEWIELE WIDZIMY
Zalecenia
Znaki kardynalne
Oznakowanie statków
Ogólne sygnały dźwiękowe
Flagi międzynarodowego kodu sygnałowego
Flagi cyfrowe i zastępcze

Adam Kantorysiński – żeglarz, rybak, szyper, oficer, kapitan, szkoleniowiec, który na morzu spędził większość życia. Po uzyskaniu ostatniego patentu (jachtowego kapitana żeglugi wielkiej
 w 1978 r. – patent nr 442) przepłynął pod żaglami ponad 220 tys. mil morskich. Stanowi to ponad dziewięciokrotną długość równika.
Niemal cztery lata pracował jako rybak
i szyper rybołówstwa na Bałtyku. Odbudował „od stępki” dwie łodzie rybackie, których był współwłaścicielem. Zaliczył obowiązkowe pływania na statkach towarowych i uzyskał zawodowy dyplom oficerski (Officer in Charge of a Navigational Watch – ships of 500 gross tonnage and more), nadal aktualny. Pracował na zagranicznych żaglowcach w Niemczech i Holandii jako pierwszy oficer. Przez dziewięć lat, na zmianę̨ z kapitanem Ziemowitem Barańskim, był kapitanem żaglowca „Fryderyk Chopin”. Dowodził siedmioma edycjami „Szkoły Pod Żaglami” i jej kanadyjskim odpowiednikiem – kursem „Canadian Class Afloat”.
Prowadzi warsztaty, udziela konsultacji i korepetycji oraz pisze skrypty z astronawigacji, prawa drogi i meteorologii.

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje