Systemy hiperboliczne w nawigacji morskiej
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Systemy hiperboliczne w nawigacji morskiej (antykwariat)

Autorzy: Jacek Januszewski, Marek Szymoński
Okładka: miękka
Format: 17 x 24.5 cm
Liczba stron: 136
Rok wydania: 1982
ISBN: 83-215-1118-X

26,00 zł (brutto) 24,76 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

UWAGA - egzemplarz podpisany przez pierwszego właściciela
------------------------------------------------------------------------------------------

Niniejsza książka przeznaczona jest dla oficerów nawigatorów wszystkich stopni, a także dla studentów wydziałów nawigacyjnych studiów dziennych i zaocznych wyższych szkół morskich. Może też stanowić wydatna, pomoc dla studentów wydziałów elektrycznych tychże szkół (specjalność - radiokomunikacja) i dla słuchaczy Studium Doskonalenia Kadr Oficerskich.

W książce tej zawarto podstawy propagacji fal radiowych wykorzystywanych w radionawigacji, teoretyczne zasady określania hiperbolicznych linii pozycyjnych w systemach rożnych rodzajów oraz omówiono szczegółowo zasadę działania, sposób eksploatacji, a także dokładność systemów hiperbolicznych wykorzystywanych w Polskiej Marynarce Handlowej. Pominięto natomiast szczegółowy opis podzespołów elektronicznych odbiorników nawigacyjnych.

Jest ona dostosowana zarówno do obciachowych w tej dziedzinie programów nauczania, jak i do potrzeb oficerów PMH.

W książce zastosowano metodę, systematycznego wykładu. Czytelnik, zapoznając się z wybranym systemem hiperbolicznym, powinien uprzednio zaznajomić się z odpowiednim fragmentem książki dotyczącym podstaw teoretycznych. Poszczególne rozdziały stanowią jednak odrębne teoretycznie całości. Celem zwiększenia przystępności opisu poszczególnych systemów zilustrowano go bogatym materiałem ilustracyjnym.

Autorzy

X4-3102
Używane
Oprawa
miękka
Format
17 x 24.5 cm
Liczba stron
186
Autorzy
Jacek Januszewski, Marek Szymoński
Rok wydania
1932
ISBN
83-215-1118-X

Wstęp
Wykaz najczęściej stosowanych symboli
1. Propagacja fali elektromagnetycznej, jej właściwości
1.1. Klasyfikacja sposobów rozchodzenia się fal radiowych
1.2. Rodzaje modulacji i występujące zakłócenia propagacyjne

2. Teoretyczne podstawy otrzymywania hiperbolicznych linii pozycyjnych w systemach radionawigacyjnych
2.1. Ogólna zasada działania systemów radionawigacyjnych
2.1.1. Pomiar odległości (systemy kołowe)
2.1.2. Pomiar różnicy odległości (systemy hiperboliczne)
2.2. Systemy impulsowe
2.3. Systemy interferencyjne
2.3.1. Systemy wykorzystujące częstotliwość porównawczą
2.3.2. Systemy z rozdziałem czasowym sygnałów

3. Dokładność systemów hiperbolicznych i niektóre element teorii błędów
3.1. Czynniki wpływające na dokładność systemu hiperbolicznego
3.2. Średni błąd kwadratowy linii pozycyjnej
3.3. Średni błąd kwadratowy pozycji
3. 3.1. Średni błąd kwadratowy pozycji określonej za pomocą dwóch linii pozycyjnych
3.3.2. Średni błąd kwadratowy pozycji określonej za pomocą trzech i więcej linii pozycyjnych

4. Systemy interferencyjne wykorzystujące częstotliwość porównawczą
4.1. System Decca Navigator
4.1.1. Zasada działania systemu
4.1.2. Identyfikacja pasów hiperbolicznych
4.1.3. Określanie linii pozycyjnej
4.1.4. Oznaczanie łańcuchów
4.1.5. Eksploatacja systemu
4. 1.6. Dokładność i zasięg systemu
4.2. Systemy dużej dokładności
4.2.1. System Toran
4.2.2. System Lorac
4.2.3. System Rana

5. Systemy interferencyjne z rozdziałem czasowym
5.1. System Omega
5.1.1. Zasada działania systemu
5.1.2. Identyfikacja pasów hiperbolicznych
5.1.3. Zasada działania odbiornika nawigacyjnego
5.1.4. Eksploatacja systemu
5.1.5. Dokładność systemu
5.1.6. Nowa generacja odbiorników systemu Omega
5.2. Systemy dużej dokładności
5.2.1. System Decca Hi-Fix
5.2.2. System Sea-Fix
5.2.3. System AD-2

6. Systemy impulsowe
6.1. System Loran A
6.1.1. Zasada działania systemu
6.1.2. Pomiar przedziału czasowego
6.1.3. Identyfikacja impulsów
6.1.4. Eksploatacja systemu
6.1.5. Zasięg i dokładność systemu
6.2. System Loran C
6.2.1. Zasada działania systemu
6.2.2. Zasada pomiaru przedziału czasowego
6.2.3. Rodzaje odbiorników
6.2.4. Eksploatacja systemu
6.2.5. Dokładność i zasięg systemu

Literatura

Bibliotek nautyki - jest to seria książek fachowych z zakresu wiedzy zawodowej oficera pokładowego i radiooficera floty transportowej, rybackiej i pomocniczej. Dzieła okazujące się w tej serii tworzą podręczny księgozbiór dla praktykantów, służąc zarazem za podręczniki pomocnicze w szkołach morskich.

23) "Okrętowe urządzenia antenowe" J. Bem, O. Teisseyre
24) "Okrętowe pompy, sprężarki i wentylatory" A. Perepeczko
25) "Okrętowe urządzenia oczyszczające" A. Perepeczko
26) "Okrętowe wymienniki ciepła" A. Perepeczko
27) "Poradnik manewrowania statkiem" W. Lekki
28) "Poradnik morskiej służby radiotelefonicznej" Andrzej Górski, Andrzej Osiński, Olgierd Teisseyre
29) "Paliwa, smary i woda dla statków morskich" P. Urbański
30) "Systemy i urządzenia nadawcze radiokomunikacji Morskiej" A. Górski
31) "Morska służba radiokomunikacyjna" A. Osiński
32) "Ocena dokładności w nawigacji morskiej" S. Górski
33) "Vademecum oficera wachtowego" F. Wróbel
34) "Wykorzystanie systemów nawigacyjnych" J. Urbański, Z. Kopacz, J. Posiła
35) "Eksploatacja statku handlowego" J. Pszenny
36) "Wiedza o manewrowaniu statkami morskimi" A. Nowicki
37) "Nawigacja morska" J. Urbański, Z. Kopacz, J. Posiła
38) "Astronawigacja" M. Jurdziński, Z. Szczepanek
39) "Odprawy portowe" Praca zbiorowa
40) "Trygonometria dla nawigatorów" S. Klekowski
41) "Technika ochrony przed zanieczyszczeniami ze statków" M. Małczyński
42) "Podstawy meteorologii i nawigacji meteorologicznej" M. Holec, P. Tymański
43) "Systemy morskiej nawigacji satelitarnej" M. Jurdziński, M,Szymoński
44) "Vademecum nawigatora" F. Wróbel
45) "Logi morskie" E. Krajczyński
46) "Urządzenia hydroakustyczne w nawigacji" E. Krajczyński
47) "Mapy faksymilowe w nawigacji morskiej" B. Wiśniewski, Z. Grzesiak
48) "Radionamierzanie w nawigacji morskiej" M. Łucznik, Z. Sochacki
49) "Systemy hiperboliczne w nawigacji morskiej" J. Januszewski, M. Szymoński
50) "Morskie kompasy magnetyczne" M. Jurdziński
51) "Wyposażenie pokladowe statku handlowego" W. Orszulok, S. Wewiórski
52) "Wytrzymałość kadłuba statku w eksploatacji" W. Orszulok
53) "Autopiloty okrętowe" S. Wyszkowski
54) "Podstawowe wiadomości z nawigacji" P. Czerwiński, A. Marsz, W. Kon
55) " Morskie radary nawigacyjne" M. Łucznik, S. Witkowski
56) "Wykorzystanie radaru do zapobiegania zderzeniom" W. Kon
57) "Praktyka radarowa na małych statkach" W. Kon, J. Januszewski, J. Więckowski
58) "Urządzenia meteorologiczne na statkach" Jan Malicki
60) "Międzynawowe prawo drogi morskiej" Władysław Rymarz
61) "Nawigacja morska. Zadania z objaśnieniami" Tom 1 Franciszek Wróbel
62) "Nawigacja morska. Zadania z objaśnieniami" Tom 2 Franciszek Wróbel
63) "Okrętowe kompasy żyroskopowe" Edward Krajczyński
64) "Urządzenia przeładunkowe drobnicowców" Bogdan Wojtaszczyk
65) "Podstawy meteorologii i nawigacji meteorologicznej" Michał Holec, Piotr Tymański
67) "Wiedza o manewrowaniu statkami morskimi" A. Nowicki
68) "Vademecum nawigatora" wydanie III, Francisz

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje