Silniki przyczepne do łodzi
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Silniki przyczepne do łodzi

Autor: Jerzy Brdulak
Okładka: miękka
Format: 14 x 20 cm
Liczba stron: 294
Rok wydania: 1982

15,00 zł (brutto) 14,29 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Książka ma na celu dostarczenie użytkownikowi przyczepnego silnika do łodzi minimum informacji związanych z budową zasadą działania poszczególnych podzespołów silnika oraz określenia wymagań związanych z właściwą eksploatacją i obsługą.
Z opisów wyłączone zostały silniki wbudowane do łodzi na stałe (stacjonarne), będące przeważnie silnikami od popularnych samochodów, których opisy można znaleźć w licznych publikacjach dotyczących samochodów tych marek.
Marginesowo zostały potraktowane silniki spalinowe, przeznaczone do napędu różnych maszyn, adaptowane na silniki łodziowe.

Brak znajomości podstawowych prawideł jest najczęściej przyczyna skrócenia czasu użytkowania silnika, zniszczenia podzespołów, bądź elementów składowych, a nawet poważnej awarii grożącej niebezpiecznym wypadkiem.
Nabywanie tą drogą wiadomości o silniku są spóźnione i wymagają nieraz poważnych nakładów pieniężnych na remont.

AN-2443
83-217-2383-7
Autor
Jerzy Brdulak
Oprawa
miękka
Format
14 x 20 cm
Liczba stron
294
Rok wydania
1982
ISBN
83-217-2383-7

1. Wstęp
2. Ogólnie o silnikach spalinowych
     2.1. Jaki silnik i do jakiej łodzi?
3. Zasady działania silnika spalinowego
     3.1. Silnik dwusuwowy z zapłonem iskrowym
     3.2. Silnik czterosuwowy z zapłonem iskrowym
     3.3. Zasada działania silnika wysokoprężnego (dieslowskiego)
4. Główne elementy przyczepnego silnika do łodzi
     4.1. Urządzenie do zmiany ruchu posuwistego na ruch obrotowy w silniku spalinowym
     4.2. Układy zasilania paliwem
         4.2.1. Zasilanie opadowe
         4.2.2. Zasilanie gaźnika pod ciśnieniem
         4.2.3. Gaźnik
         4.2.4. Filtr powietrza
     4.3. Instalacja zapłonowa silnika
         4.3.1. Tradycyjne urządzenia zapłonowe
         4.3.2. Elektroniczne urządzenia zapłonowe
         4.3.3. Instalacja oświetleniowa
     4.4. Urządzenia rozruchowe (startery)
     4.5. Odprowadzanie spalin
     4.6. Chłodzenie silnika
     4.7. Mechanizmy przenoszenia napędu
         4.7.1. Pędniki śrubowe
         4.7.2. Pędniki wolnoodrzutowe
     4.8. Elementy zawieszenia silnika
5. Elektryczne silniki napędowe
     5.1. Źródła zasilania silników elektrycznych
     5.2. Osprzęt silników elektrycznych
     5.3. Urządzenia pomocnicze
6. Zewnętrzne urządzenia sterowania
     6.1 Układy sterowania
     6.2 Układy regulacji gazu i zapłonu
7. Najczęściej eksploatowane na naszych wodach silniki przyczepne do łodzi
     7.1. Silniki boczne burtowe
     7.2. Silniki pawężowe
8. Paliwo i smary
9. Niedomagania silników przyczepnych
     9.1 Niesprawności układu paliwowego
         9.1.1. Zbiornik paliwa, przewody łączące kurek (zawór) paliwowy, filtr powietrza
         9.1.2. Niesprawność pompy paliwowej
         9.1.3. Niesprawność gaźnika
     9.2. Niesprawności systemu zapłonowego
         9.2.1. Cewka zapłonowa (transformator wysokiego napięcia)
         9.2.2. Przewody połączeniowe
         9.2.3. Świece zapłonowe
         9.2.4. Urządzenie zatrzymywania silnika
     9.3. Niesprawności mechanizmów przeniesienia napędu
         - pierścienie
         - sworzeń tłoka
         - uszczelki
         - wpusty klinowe i kliny
         - zespół pionowego przeniesienia napędu do śruby napędowej
         - przekładnia zębata ze śrubą napędową
     9.4. Niesprawność układu chłodzenia
10. Ogólne zasady eksploatacji przyczepnych silników do łodzi
     10.1. Eksploatacja silnika używanego
     10.2. Przygotowanie do pracy silnika nowego
         10.2.1. Obserwacja silnika w czasie pracy
         10.2.2. Stałe i okresowe prace konserwacyjne
     10.3. Przygotowanie silnika do przechowania na okres zimowy
11. Zabezpieczenie silnika na postoju
12. Wykonywanie we własnym zakresie urządzeń pomocniczych ułatwiających eksploatację, konserwację i niektóre naprawy silników przyczepnych
     12.1. Urządzenia mechaniczne
         - uchwyt świec
         - przyrząd do usuwania zapłonu
         - ściągach koła zamachowego
         - ściągacz śruby napędowej
         - ściskacz pierścieni tłoka
         - wyciskacz sworznia tłoka
         - wyciskacz kołków śruby napędowej
         - sposób wykonania klinów koła zamachowego
         - prowizoryczna naprawa łopatki śruby
         - wyważanie śruby
         - zabezpieczenie nakrętek (zakrętek) otworów wlewowych zbiorników paliwa ("korków)
         - urządzenie do napełniania spodziny olejem
         - ciśnieniowy wskaźnik prędkości łodzi
         - manetka gazu i zmiany biegów
         - ster przy spodzinie silnika
         - stopowanie dźwigni zmiany biegów
         - lejek do paliwa
     12.2. Urządzenia elektryczne i elektroniczne
         - układ zapłonowy z tranzystorem
         - układ pozwalający na przemienne zapalanie świateł burtowych
         - przetwornica do zasilania świetlówki
         12.2.1. Elektroniczny licznik obrotów silnika
         12.2.2. Czujniki temperatury cylindra
         12.2.3. Schematy instalacji oświetleniowej
         12.2.4. Pomocnicze silniki i silniki elektryczne współpracujące z łodziowym silnikiem spalinowym (przyczepnym)
13. Najczęściej występujące usterki w przyczepnych silnikach łodziowych
14. Uwagi końcowe

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje