Swobodna historia statków żaglowych
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Swobodna historia statków żaglowych

Autor: Adam Kantorysiński
Okładka: miękka
Format: 12 x 16,5 cm
Liczba stron: 65
Rok wydania: 2023
ISBN: 978-2-490988-26-6

17,00 zł (brutto) 16,19 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Zeszyt 26 z serii Miniatury Żeglarskie, nawiązującej do opracowań wydawanych w latach 1958-1978 przez Wydawnictwo Morskie z Gdyni, a następnie w latach 2006 - 2008 przez wydawnictwo ViK z Warszawy. Łącznie ukazało się 201 Miniatur w przystępny sposób opisujących wydarzenia o tematyce morskiej.
Pierwszy zeszyt Miniatur Żeglarskich pt. "rejs Władysława Wagnera" ukazał się w grudniu 2017 roku. W 2022 roku Miniatury Żeglarskie otrzymały Nagrodę Przyjaznego Brzegu za rok 2021 Polskiego Związku Żeglarskiego i Polskiego Towarzystwa Turystyczno Krajoznawczego.

Miniatura „Swobodna historia statków żaglowych” przedstawia swobodnie, ale rzeczowo historię i rozwój łodzi i statków żaglowych na przestrzeni wieków. Autor zaczyna od starożytności prawie do współczesności. Prezentacja zaczyna się od egipskich łodzi trzcinowych, poprzez drewnianych statków faraonów. Dalej przez łodzie Fenicjan i ówczesne okręty bojowe (birema). Dalej poczytamy o galerach, greckich trierach, rzymskich statkach i okrętach. Na kilku stronach Autor wspomina egipskie feluki, średniowieczne karawel, arabskie dau łodzie wikingów itd.

A4-3145
Nowy
978-2-490988-26-6
Autor
Adam Kantorysiński
Oprawa
miękka
Format
12 x 16,5 cm
Liczba stron
65
Rok wydania
2023
ISBN
978-2-490988-26-6

Żaglowce bardzo starożytne
Fenickie wynalazki
Marynarze spod piramid
Zawsze był powód aby powojować
Wynalazki niedaleko wschodu
Krew, pot, łzy i nie tylko - śródziemnomorskie galery
Żaglowce, które powiększyły kulę ziemską
Tymczasem na północy...
Mokro, zimno i głodno lecz z nadzieją na bogactwo...
Gales - prekursor ciężkich okrętów liniowych
Epoka wielkich żagli i ciężkich dział

Miniatury Żeglarskie to seria nawiązująca do opracowań wydawanych w latach 1958-1978 przez Wydawnictwo Morskie z Gdyni, a następnie w latach 2006 - 2008 przez wydawnictwo ViK z Warszawy. Łącznie ukazało się 201 Miniatur w przystępny sposób opisujących wydarzenia o tematyce morskiej.
Pierwszy zeszyt Miniatur Żeglarskich pt. "rejs Władysława Wagnera" ukazał się w grudniu 2017 roku. W 2022 roku Miniatury Żeglarskie otrzymały Nagrodę Przyjaznego Brzegu za rok 2021 Polskiego Związku Żeglarskiego i Polskiego Towarzystwa Turystyczno Krajoznawczego.

Nowa seria Miniatur Żeglarskich:
1) Rejs Władysława Wagnera
2) Regaty bez powrotu
3) Ludek - żeglarz absolutny
4) Samotni pod polską banderą
5) Kobiety na oceanach
6) Smak wiatru
7) Vendee Globe
8) Bitwa o Gotland
9) Stocznia Jachtowa im. Leonida Teligi
10) Opowiadanka bałtyckie z myszką
11) Zimową porą
12) Listy z morza
13) Mayday mayday mayday
14) Jachty szpiegowskie
15) Regaty olimpijskie
16) Nieznany epizod z życia Hornblowera
17) Pożeracze wiatru windjammery
18) Kolibry oceanów
19) Mama Ocean
20) Nieudany rejs "Josepha Conrada"
21) Nurtem Schengen. 2015 - Islandia"
22) Wiatr ze wschodu
23) Gwiazdozbiór Żagiel
24) Piekiełko Neptuna
25) Dżester na Dżonce
26) Swobodna historia statków żaglowych
27) Rejs Dnieprem

Adam Kantorysiński – żeglarz, rybak, szyper, oficer, kapitan, szkoleniowiec, który na morzu spędził większość życia. Po uzyskaniu ostatniego patentu (jachtowego kapitana żeglugi wielkiej
 w 1978 r. – patent nr 442) przepłynął pod żaglami ponad 220 tys. mil morskich. Stanowi to ponad dziewięciokrotną długość równika.
Niemal cztery lata pracował jako rybak
i szyper rybołówstwa na Bałtyku. Odbudował „od stępki” dwie łodzie rybackie, których był współwłaścicielem. Zaliczył obowiązkowe pływania na statkach towarowych i uzyskał zawodowy dyplom oficerski (Officer in Charge of a Navigational Watch – ships of 500 gross tonnage and more), nadal aktualny. Pracował na zagranicznych żaglowcach w Niemczech i Holandii jako pierwszy oficer. Przez dziewięć lat, na zmianę̨ z kapitanem Ziemowitem Barańskim, był kapitanem żaglowca „Fryderyk Chopin”. Dowodził siedmioma edycjami „Szkoły Pod Żaglami” i jej kanadyjskim odpowiednikiem – kursem „Canadian Class Afloat”.
Prowadzi warsztaty, udziela konsultacji i korepetycji oraz pisze skrypty z astronawigacji, prawa drogi i meteorologii.

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje