Żeglarstwo regatowe prawie bez tajemnic
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Żeglarstwo regatowe prawie bez tajemnic. Tom 1

Autor: Stefan Wysocki
Okładka: miękka
Format: 14.5 x 20,5 cm
Liczba stron: 1301
Rok wydania: 1973

26,00 zł (brutto) 24,76 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Tytuł książki nie jest przypadkowy. Nie wynika też wyłącznie ze skromności autora: że o regatach tylko "prawie" wszystko. Wiatr i woda to elementy, które - na szczęście - nie zostały dotychczas bez reszty opanowane przez "mędrca szkiełko i oko", i radość z faktu, iż są one partnerami żeglarzy, mnożona jest jeszcze przez niespodzianki, które te żywioły kryją w przestronnym zanadrzu.

Żeglarstwo regatowe to dość specyficzna odmiana, naszych kontaktów z wodą i wiatrem. Bowiem do wszystkich zaskoczeń oferowanych przez nie, dochodzą zaskoczenia szykowane przez przeciwników oraz te, które my im szykujemy. Regaty, to, oprócz żeglarstwa jako takiego, jeszcze wielka gra w szachy, gdzie trzeba umieć mnóstwo i jeszcze więcej - a i to ciągle jest za mało - by w każdej chwili mieć świadomość sytuacji na całym polu walki, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji, w której centrum płynie nasz jacht. Do tej świadomości trzeba dodać następny element, również nie najłatwiejszy, błyskawiczną i możliwie bezbłędną odpowiedź na pytanie: co teraz robić, żeby z danej sytuacji wyciągnąć jak największe korzyści.

W regatach, jak zresztą w wielu innych dyscyplinach wyścigowych, wygrywa się przeważnie mniejszą ilością popełnianych błędów. Nie należy z tego wnioskować, iż "Kto śpi ten nie grzeszy". Aktywność jest cechą stale konieczną. Nawet jeśli w danym momencie przyczajona, nie manifestująca się jakimś efektownym, dającym doraźną przewagę manewrem. Żeglarz w regatach musi być  wciąż potencjalnie aktywny. Żadnego wypoczynku, żadnego gapienia się, żadnej chwili nic-nie-robienia. W tym też kontekście należy rozumieć uwagę o mniejszej ilości popełnianych błędów.

An-2761
Autor
Stefan Wysocki
Oprawa
miękka
Format
14.5 x 20,5 cm
Liczba stron
301
Rok wydania
1973

Wstęp
KLASY REGATOWE
    Optymist - opis klasy
         Przepisy klasowe
    Cadet - opis klasy
         Przepisy pomiarowe
    Hornet - opis klasy
         Przepisy pomiarowe
    OK Dinghy - opis klasy
        Przepisy regatowe
    Finn - opis klasy
         Przepisy klasowe
    Latający Holender - opis klasy
         Przepisy klasowe
    Tempest - opis klasy
    Soling - opis klasy
PRZYGOTOWANIE I TRYMOWANIE SPRZĘTU
    Przepisy klasowe
    O certyfikatach
    Kadłub
    Lakier
    Pokład
    Złączenia metalowe
    Mocowanie okuć
    Płetwa sterowa i płetwa mieczowa
    Regulacja miecza
    Maszt, bom, żagle
Żagle
    Profile
    Jeszcze o masztach
    Krojenie żagli
    Listwy
    Regulacja grota
    Wykończenia
    Ilość materiału
    Fok
    Okno
    Spinaker
    Osprzęt spinakera
    Zespół: żagiel - maszt
    Jakość materiału
    Obciągacz bomu
    Okucia
    Gadgety
    Regulacje. Elementy ruchome
TECHNIKA ŻEGLOWANIA
    Żegluga na wiatr
         Wiatr słaby
              Przesuwanie balastu wzdłuż jachtu
              Przesuwanie balastu w poprzek jachtu
              Praca mieczem
              Praca żaglami
              Zwrot na wiatr
              Praca sternika i załogi
         Wiatr umiarkowany
               Balastowanie
               Ustawienie żagli
               Ostrzenie w podmuchach
               Współczesna szkoła jazdy
               Halsowanie
               Wiatr silny
               Balastowanie
              Trym łodzi na silny wiatr
              Ustawienie żagli
              Praca sternika
              Praca załogi
              Żegluga na fali
              Żegluga w szkwałach
              Zwrot z wiatrem
               Zwrot na wiatr
               Halsowanie, czyli:kiedy robić zwrot
               Rumpel
               Szoty
               Żagle
               Hals korzystny i niekorzystny
     Żegluga kursami wolnymi bez spinakera
          Wiatr słaby
               Trym i balastwoanie
               Aktywność
               Sterowanie
               Zmiana kursu
               Zwrot z wiatrem
               Zwrot na wiatr
               Praca mieczem
               Wiatr umiarkowany
          Wiatr silny
               Balastowanie
               Rozkołys poprzeczny (rolling) i przeciwdziałanie
               Żegluga w ślizgu
               Jak wprowadzić łódkę w ślizg
               Jazda w dół
               Żegluga na fali
          Żegluga ze spinakerem
               Otaklowanie spinakera
               Klarowanie spinakera po zrzuceniu
               Stawianie i prowadzenie spinakera
               Zrzucanie spinakera
               Kursy pełne
               Kursy półwiatrowe
               Współpraca foka ze spinakerem
               Kurs na wiatr
               Zwrot z wiatrem
               Kursy ostrzejsze od baksztagu
TAKTYKA
     Psychologia gry regatowej
     O taktyce szczegółowo
          Zasady
          Znajomość wiatru w taktyce
          Technika w służbie taktyki
     Elementy taktyki
         Cień żagla
         Odchylenie wiatru
         Bezpieczna zawietrzna
         Działanie dyszowe
         Jeszcze bezpieczna zawietrzna
         Sytuacja beznadziejna
         Stożek kryjący
         Instrukcja żeglugi
         Przed startem
         Wyjście na wodę
         Plan startu
         Z jakiego miejsca na linii startować
         Siła wiatru i wielkość pola startu
         Start przy wietrze silnym
         Start przy wietrze słabym
         Zbyt dużo jachtów w jednym starcie
         Start w podmuchach i na prądzie
         Przed samym startem
         Bezpośrednio po starcie
         Start kursem wolnym
         Podsumowanie przygotowań do startu
         Żegluga na wiatr
              Krzyżówki
              Atak i obrona przy kursie na wiatr
              Końcówka
              Zmiana ról
         Żegluga kursem wolnym
              Zasady
              Zakłócenia wody
              Obrona
              System obrony
              Atak
         Okrążanie znaków
              Przy żegludze na wiatr
              Przy żegludze kursem wolnym
          Rozrywka przed linią mety

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

PACZKA W RUCHU

Paczka w ruchu

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje