Żeglarstwo regatowe prawie bez tajemnic. Tom 2
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Żeglarstwo regatowe prawie bez tajemnic. Tom 2 (antykwariat)

Autor: Stefan Wysocki
Okładka: miękka
Format: 14.5 x 20,5 cm
Liczba stron: 163
Rok wydania: 1973

26,00 zł (brutto) 24,76 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

UWAGA - egzemplarz podpisany przez pierwszego właściciela
------------------------------------------------------------------------------------------

Tytuł książki nie jest przypadkowy. Nie wynika też wyłącznie ze skromności autora: że o regatach tylko "prawie" wszystko. Wiatr i woda to elementy, które - na szczęście - nie zostały dotychczas bez reszty opanowane przez "mędrca szkiełko i oko", i radość z faktu, iż są one partnerami żeglarzy, mnożona jest jeszcze przez niespodzianki, które te żywioły kryją w przestronnym zanadrzu.

Żeglarstwo regatowe to dość specyficzna odmiana, naszych kontaktów z wodą i wiatrem. Bowiem do wszystkich zaskoczeń oferowanych przez nie, dochodzą zaskoczenia szykowane przez przeciwników oraz te, które my im szykujemy. Regaty, to, oprócz żeglarstwa jako takiego, jeszcze wielka gra w szachy, gdzie trzeba umieć mnóstwo i jeszcze więcej - a i to ciągle jest za mało - by w każdej chwili mieć świadomość sytuacji na całym polu walki, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji, w której centrum płynie nasz jacht. Do tej świadomości trzeba dodać następny element, również nie najłatwiejszy, błyskawiczną i możliwie bezbłędną odpowiedź na pytanie: co teraz robić, żeby z danej sytuacji wyciągnąć jak największe korzyści.

W regatach, jak zresztą w wielu innych dyscyplinach wyścigowych, wygrywa się przeważnie mniejszą ilością popełnianych błędów. Nie należy z tego wnioskować, iż "Kto śpi ten nie grzeszy". Aktywność jest cechą stale konieczną. Nawet jeśli w danym momencie przyczajona, nie manifestująca się jakimś efektownym, dającym doraźną przewagę manewrem. Żeglarz w regatach musi być  wciąż potencjalnie aktywny. Żadnego wypoczynku, żadnego gapienia się, żadnej chwili nic-nie-robienia. W tym też kontekście należy rozumieć uwagę o mniejszej ilości popełnianych błędów.

Żeglarstwo regatowe prawie bez tajemnic. Tom 1
Żeglarstwo regatowe prawie bez tajemnic. Tom 2

X5-3124
Używane
Autor
Stefan Wysocki
Oprawa
miękka
Format
14.5 x 20,5 cm
Liczba stron
163
Rok wydania
1973

Wstęp

PRZEPISY REGATOWE IYRU
CZĘŚĆ I - DEFINICJE
CZĘŚĆ II - ORGANIZACJA REGAT
Uprawnienia i obowiązki Komisji Regatowej
      Art. 1 Ogólne uprawnienia Komisji Regatowej, Kolegium i sędziów
      Art. 2 Zawiadomienie o regatach
      Art. 3 Instrukcja żeglugi
      Art. 4 Sygnały
      Art. 5 Unieważnienie, odroczenie lub przerwanie wyścigu i zmiana lub skrócenie trasy
      Art. 6 Linie startu i mety
      Art. 7 Start wyścigu
      Art. 8 Odwołanie startów
      Art. 9 Znaki
      Art. 10 Ukończenie w czasie ograniczonym
      Art. 11 Remisy
      Art. 12 Jacht
      Art. 13 Wyścigi, które mają być powtórzone
      Art. 14 Przyznawanie nagród, miejsc i punktów

CZĘŚĆ III — WYMAGANIA OGÓLNE
Odpowiedzialność właściciela za zakwalifikowanie jego jachtu
      Art. 18 Zgłoszenia
      Art. 19 Certyfikaty pomiarowe
      Art. 20 Prawo własności jachtów
      Art. 21 Żeglarz na pokładzie
      Art. 22 Balast ruchomy
      Art. 23 Kotwica
      Art. 24 Wyposażenie ratunkowe
      Art. 25 Numery, litery i godła na żaglach
      Art. 26 Reklamy
      Art. 27 Sztagi i rogi halsowe żagli przednich
      Art. 28 Flagi

CZĘŚĆ IV — PRZEPISY DOTYCZĄCE ŻEGLOWANIA JACHTÓW SPOTYKAJĄCYCH SIĘ
Prawa i obowiązki sternika odnośnie prawa drogi
DZIAŁ A — Przepisy o zastosowaniu stałym
      Art. 31 Dyskwalifikacja
      Art. 32 Unikanie zderzeń
      Art. 33 Wycofanie się z wyścigu
      Art. 34 Jacht z prawem drogi zmieniający kurs
      Art. 35 Zwrócenie uwagi okrzykiem
DZIAŁ B - Przepis dla jachtów na różnych halsach
      Art. 36 Przepis podstawowy
DZIAŁ C - Przepisy dla jachtów na tych samych halsach
      Art. 37 Przepisy podstawowe
      Art. 38 Jacht z prawem drogi wyostrzający po starcie
      Art. 39 Żeglowanie poniżej kursu właściwego
      Art. 40 Jacht z prawem drogi wyostrzając
DZIAŁ D - Przepisy dla jachtów zmieniających hals przed startem
      Art. 41 Zwrot na wiatr lub zwrot z wiatrem
DZIAŁ E - Przepisy dotyczące wyjątków i przypadków
      Art. 42 Okrążanie lub omijanie znaków lub przeszkód specjalnych
Przeszkoda ciągła nawietrzna
Przeszkoda ciągła zawietrzna
      Art. 43 Zadanie okrzykiem miejsca do zwrotu na przeszkodzie podczas kursu na wiatr wiatr przy
      Art. 44 Jachty powracające w celu wystartowania
      Art. 45 Jachty ponownie okrążające znak po dotknięciu
DZIAŁ F - Jachty unieruchomione
      Art. 46 Jachty zakotwiczone, na mieliźnie lub wywrócone

CZĘŚĆ V - INNE PRZEPISY ŻEGLUGI
Obowiązki sternika i załogi w czasie prowadzenia jachtu
      Art. 49 Żeglowanie prawidłowe (fair)
      Art. 50 Jacht uważany za startujący
      Art. 51 Żegluga na trasie
      Art. 52 Dotkniecie znaku
      Art. 53 Sygnały mgielne i światła
      Art. 54 Ustawienie i umocowanie żagli
      Art. 55 Właściciel prowadzący inny jacht
      Art. 56 Wchodzenie na pokład jachtu
      Art. 57 Opuszczenie jachtu. Człowiek za burtą
      Art. 58 Udzielanie pomocy
      Art. 59 Otrzymywanie pomocy z zewnątrz
      Art. 60 Środki napędowe
      Art. 61 Sondowanie
      Art. 62 Korzystanie z siły ludzkiej
      Art. 63 Kotwiczenie i cumowanie
      Art. 64 Na mieliźnie lub po zderzeniu z przeszkoda
      Art. 65 Tarcie poszycia o wodę
      Art. 66 Zwiększenie stateczności

CZĘŚĆ VI – PROTESTY, DYSKWALIFIKACJE I ODWOŁANIA     
      Art. 67 Zetkniecie pomiędzy jachtami w regatach
      Art. 68 Protesty
      Art. 69 Oddalenie protestu
      Art. 70 Rozpatrywanie protestów
      Art. 71 Orzekanie protestów
      Art. 72 Dyskwalifikacja w wyniku protestu i odpowiedzialność za szkody
      Art. 73 Dyskwalifikacja bez protestu
      Art. 74 Kary za poważne przekroczenie przepisów
      Art. 75 Wykluczenie osób zainteresowanych z udziału w orzekaniu
      Art. 76 Koszty wynikające z protestu
      Art. 77 Odwołanie
      Art. 78 Dane wymagane w odwołaniu

DODATEK 1 - Amator

DODATEK 2 - Pompowanie żaglami, huśtanie i kiwanie jachtem

DODATEK 3 - Kary alternatywne za przekroczenie przepisów Części IV
Kara 720°
Kara procentowa

DODATEK 4 - Ograniczenie ilości startujących w regatach międzynarodowych i głównych imprezach krajowych

DODATEK 5 - Autorytet i odpowiedzialność Komisji Regatowej i Kolegium Orzekającego za egzekwowanie przepisów regatowych
Przepisy regat zespołów
Tryb i zasady odwołań od orzeczeń komisji sędziowskich
System podawania sygnałów startowych
Praca Komisji Regatowej
Instrukcja żeglugi
Zestawienie sygnałów
Flagi wywoławcze klas wywieszane jako sygnały ostrzegawcze
Olimpijski system punktacji
Dokumentacja regat
Wytyczne do opracowania sprawozdania sędziego głównego
Sugestie IYRU do organizacji imprez centralnych
Zalecenia specjalne dla i organizacji regat mistrzowskich
Tabela sposobów ustawiania trasy
Wiatr, jego prędkość i jak ją obliczać
Skala Beauforta
Regatowy stolniczek żeglarski

Bibliografia

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje