Izby morskie. Zadania - organizacja - postępowanie
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Izby morskie. Zadania - organizacja - postępowanie (antykwariat)

Autorzy: Eugeniusz Jabłoński
Okładka: twarda z obwolutą
Format: 17 x 24.5 cm
Liczba stron: 270
Rok wydania: 1973

60,00 zł (brutto) 57,14 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Książka zawiera wiadomości umożliwiające pogłębienie teoretycznej i praktycznej znajomości problematyki prawnej związanej z dochodzeniem i orzekaniem w sprawach przyczyn wypadków morskich w Polsce. W szczególności omawia organizacje izb morskich w Polsce i zasady postępowania przed tymi organami, naświetla ich cele i zadania oraz znaczenie orzecznictwa morskiego dla bezpieczeństwa żeglugi, dla postępowania przed sadami cywilnymi i karnymi, komisjami arbitrażowymi i kolegiami do spraw wykroczeń. Sposób ujęcia tematu umożliwia korzystanie z niej oficerom PMH i rybołówstwa morskiego, pracownikom przedsiębiorstw armatorskich i innych jednostek związanych z żegluga morska. Może być również przydatna dla pracowników wymiaru sprawiedliwości, studentów wydziałów prawa i wyższych szkól morskich.

X4-3192
Używane
Oprawa
twarda z obwolutą
Format
17 x 24.5 cm
Liczba stron
270
Autorzy
Eugeniusz Jabłoński
Rok wydania
1973

PRZEDMOWA

Część I. Powstanie i kształtowanie się izb morskich w Polsce i ich zadania

Rozdział I. Okres formowania się organów do badania wypadków morskich
1. Zarys historyczny kształtowania eis polskich władz marynarki handlowej po I wojnie światowej
2. Przesłanki faktyczne i prawne ustawowego unormowania dochodzeń w sprawach wypadków morskich


Rozdział II. Ustawa o izbach morskich z 18 III 1925 roku
1. Ustrój i zakres działania izb morskich
2. Rozwój izb morskich i zmiany w okresie międzywojennym
3. Okres II wojny światowej


Rozdział III. Działalność izb morskich po II wojnie światowej
1. Organizacja centralnych i terenowych organów administracji morskiej
2. Wznowienie działalności izb morskich
3. Rozwój i przemiany w organizacji i działalności izb morskich do 1961 roku Rozdział

IV. Rys rozwojowy prac legislacyjnych nad nowa ustawa o izbach morskich
1. Motywy i cel prac w sprawie zmiany ustroju i procedury izb morskich
2. Ostateczny projekt ustawy o izbach morskich z 1961 roku


Część II. Ustrój i organizacja izb morskich
Rozdział I. Charakter prawny izb morskich w systemie organów orzekania PRL
1. Sporne poglądy doktryny
2. Kwalifikacja prawna izb morskich w świetle obowiązujących przepisów
3. Ocena obecnej sytuacji prawnej izb morskich


Rozdział II. Organizacja i właściwość izb morskich
1. Rozszerzenie celów i zadań
2. Organizacja wewnętrzna
3. Składy orzekające


Rozdział III. Właściwość przedmiotowa miejscowa
1. Sprawy wypadków morskich
2. Pojecie wypadku morskiego
3. Ustawowy podział wypadków morskich
4. Wypadki statków
5. Samoistne wypadki z ludźmi
6. Właściwość miejscowa


Rozdział IV. Nadzór nad izbami morskimi
1. Nadzór zwierzchni Ministra Sprawiedliwości
2. Nadzór zwierzchni Ministra Handlu Zagranicznego i Gospodarki Morskiej
3. Nadzór bezpośredni

Rozdział V. Sytuacja prawna i zadania sektora pracy delegata Ministra HZiGM i inspektora pracy
1. Delegat Ministra HZiGM przy izbie morskiej
2. Inspektor pracy


Część III. Postępowanie w sprawach wypadków morskich
Rozdział I. Dochodzenie
1. Zawiadamianie o wypadkach morskich
2. Czynności dochodzeniowe


Rozdział II. Rozprawa
1. Cel, zadania i znaczenie rozprawy
2. Główne zasady postępowania
3. Przygotowanie rozprawy
4. Przebieg rozprawy
5. Sytuacja prawna zainteresowanego i rola jego pełnomocnika
6. Wina w postępowaniu przed izbami morskimi


Rozdział III. Orzeczenia
1. Przygotowanie orzeczenia
2. Sporządzanie orzeczenia
3. Tryb i forma ogłaszania orzeczenia
4. Podział uzasadnienia i jego treść
5. Koszty postępowania
6. Charakter prawny orzeczeń


Rozdział IV. Sankcje
1. Rodzaj, cel i charakter prawny
2. Podmioty podlegające sankcjom
3. Podstawy stosowania
4. Tryb stosowania sankcji
5. Skutki stosowania sankcji i ich wykonalność
6. Wytknięcia


Rozdział V. Zalecenia
1. Cel i przedmiot
2. Charakter prawny i adresat
3. Wykonalność i znaczenie


Rozdział VI. Rehabilitacja

Rozdział VII. Środki odwoławcze
1. Uwagi ogólne o środkach odwoławczych i ich podział
2. Pojęcie odwołania, podmioty uprawnione do złożenia odwołania, warunki dopuszczalności i skutki złożenia odwołania
3. Podstawy odwołania i postępowanie
4. Rodzaje orzeczeń
5. Zażalenia


Rozdział VIII. Wznowienie postępowania
1. Charakter prawny
2. Warunki dopuszczalności i podstawy wznowienia posterowania
3. Osoby uprawnione do złożenia wniosku, właściwość izby, tryb załatwiania wniosku, postępowanie po wznowieniu


Część IV. Znaczenie orzecznictwa izb morskich
Rozdział I. Wpływ orzeczeń na bezpieczeństwo żeglugi
Rozdział II. Rola orzeczeń w postępowaniu sadowym
1. Proces cywilny
2. Postępowanie karne


Rozdział III. Znaczenie orzeczeń w postępowaniu arbitrażowym
Rozdział IV. Oddziaływanie orzeczeń na postępowanie w sprawach o wykroczenia
Rozdział V. Orzeczenia izb morskich a opinie biegłych


Część V. Postępowanie odrębne przed izbami morskimi
Rozdział I. Rejestr okrętowy
1. Charakter prawny i znaczenie
2. Postępowanie rejestrowe

Rozdział II. Protesty morskie
Rozdział III. Kondemnacja statku
Rozdział IV. Rozstrzyganie sporów o podział wynagrodzenia za ratownictwo pomiędzy członków załogi statku

Część VI. Badanie wypadków morskich według ustawodawstw niektórych państw morskich
Rozdział I. Niemiecka Republika Demokratyczna
1. Organy powołane do badan wypadków morskich i zakres ich badań
2. Zasady postępowania
3. Znaczenie orzeczeń i ich praktyczne wykorzystanie


Rozdział II. Republika Federalna Niemiec
1. Organizacja i charakter prawny organów powołanych do badania wypadków morskich
2. Zakres badań
3. Postępowanie
4. Projektowane zmiany w zakresie badania wypadków morskich


Rozdział III. Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich
1. Cel i zasięg badania wypadków morskich
2. Rodzaje wypadków
3. Organy prowadzące badania wypadków i nadzór nad badaniami
4. Postępowanie
5. Środki profilaktyczne
6. Postępowanie ze statkami obcych bander


Rozdział IV. Wielka Brytania
1. Uwagi ogólne
2. Badania wstępne
3. Formalne dochodzenie
4. Sankcje


Rozdział V. Holandia
1. Organy powołane do badania wypadków morskich
2. Tymczasowe dochodzenie
3. Postępowanie przed Radą Żeglugową
4. Postępowanie związane ze stosowaniem sankcji


Rozdział VI. Inne państwa morskie
1. Norwegia
2. Szwecja
3. Dania

4. Belgia
5. Francja
6. Hiszpania
7. Włochy
8. Stany Zjednoczone Ameryki


Wnioski końcowe
Literatura
Załączniki:
1. Ustawa z 1 XII 1961 roku o izbach morskicj
2. Zarządzenie nr 66 Ministra Żeglugi z 24 IX 1965 r.
3. Zarządzenie nr 67 Ministra Żeglugi z 24 IX 1965 r.

Skorowidz
Summary

BIBLIOTEKA NAWIGATORA jest serią książek fachowych z zakresu wiedzy zawodowej oficera pokładowego floty transportowej, rybackiej i pomocniczej. Dzieła okazujące się w tej serii tworzą podręczny księgozbiór oficera pokładowego, służąc zarazem jako podręczniki pomocnicze w szkołach morskich.
W serii Bibliotek Nawigatora ukazały się następujące książki:
1. "Astronawigacja" A. Ledóchowski
2. "Konserwacja statku" K. Jurkiewicz
3. "Ratownictwo morskie" tom. I Ratowanie ludzi i mienia
4. "Urządzenia nawigacyjne" praca zbiorowa
5. "Walka z pożarami na statkach" Z. Grzywaczewski
6. "Morskie pomoce nawigacyjne" S. Gorazdowski
7. "Dewiacja i kompensacja kompasu magnetycznego" Bronisław Gładysz
8. "Podstawy nawigacji morskiej" J. Giertowski, T. Meissner
9. "Międzynarodowy kod sygnałowy" praca zbiorowa
10. "Podstawy meteorologii i nawigacji meteorologiczne" M. Holec, P. Tymański
11. "Budowa i konserwacja morskich radarów nawigacyjnych" J. Brożyna, F. Mróz
12. "Radar w nawigacji Morskiej" praca zbiorowa
13. "Astronawigacja wyd. IV" A. Ledóchowski
14. "Podstawy meteorologi i nawigacji meteorologicznej" M. Holec, P. Tymański

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje