11.40 GMT - Newport
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

11.40 GMT - Newport (antykwariat)

Autor: Kazimierz Jaworski
Okładka: miękka z obwolutą
Format: 12,5 x 19,5 cm
Liczba stron: 183
Rok wydania: 1980

15,00 zł (brutto) 14,29 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Lata 70. XX wieku to złota dekada dla polskiego żeglarstwa. Wówczas miały miejsce niezapomniane rejsy, m.in. Leonida Teligi na "Opty", samotne kobiece przejście przez Atlantyk kapitan Teresy Remiszewskiej czy wyprawa dookoła świata kapitana Krzysztofa Baranowskiego na "Polonezie". Wśród nich był również kapitan Kazimierz Kuba Jaworski, który zajął trzecie miejsce w regatach przez Atlantyk OSTAR 76 na jachcie "Spaniel".

"Spaniel" był to drewniany, jednomasztowy jacht regatowy z poszyciem wykonanym z pięciu warstw drewna mahoniowego (środkowa warstwa drewna miała grubość 9 mm, pozostałe grubość po 3,5 mm). Z drewna dębowego wykonano stępkę, wręgi i denniki. W celu zwiększenia stateczności jacht wyposażono w balast o łącznej masie 1600 kg. Jacht zatonął w 1981 roku w pobliżu wyspy Spiekeroog wchodzącej w skład Wysp Fryzyjskich. Do zatonięcia doszło w warunkach sztormowych (wiatr 10 B; stan morza 7). W dniu 29 kwietnia 1983 r. Izba morska w Szczecinie orzekła, że do zatonięcia jachtu przyczynił się jego kapitan, prowadząc jacht po niebezpiecznej trasie w warunkach sztormowych. 
Sukcesy jachtu "Spaniel"
1) trzecie miejsce w regatach przez Atlantyk OSTAR 76 pod dowództwem kapitana Kazimierza Kuby Jaworskiego
2) pierwsze miejsce (na siedem jednostek w swojej klasie)wW 1979 r. jacht w regatach AZAB rozgrywanych na trasie Falmouth - Wyspy Azorskie - Falmouth, pod dowództwem kpt. Jerzego Rakowicza uczestniczył
3) piętnaste miejsce w swojej klasie (ba 36 jednostek w swojej klasie) w regatach OSTAR 80 pod dowództwem kpt. Jerzego Rakowicz

Książka "11.40 GMT - Newport" to opowieść o pomyśle, jego realizacji, a na koniec udziału w regatach „The Observer Singlehanded Transatlantic Race” czyli „OSTAR”. Dla przypomnienia formuła regat jest nader prosta: jeden jacht, jeden człowiek, jeden Ocean.
Na kartkach książki Kuba Jaworski opowiada nam o trudach zmagania się z żywiołem, o samotności, o radości dotarcia do celu.
W przedmowie do książki Stefan Wysocki pisze "zazdroszczę Czytelnikowi, że za chwilę zacznie lekturę tak dobrej książki ..."

Y5-2863
Używane
83-03-00451-2
Autor
Kazimierz Jaworski
Oprawa
miękka z obwolutą
Format
12,5 x 19,5 cm
Liczba stron
183
Rok wydania
1980
ISBN
83-03-00451-2

Przedmowa
Pierwsza myśl
Próba samotności
"Ogar"
Prywatne regaty
Bitwa pod Bornholmem
maszt
Koncepcja jachtu
Niepokoje i decyzje
Szkolny błąd Transat

Dodatek

Opis jachtu "Spaniel"
Dzienne pozycje jachtu ....
Generalna klasyfikacja "OSTAR-76"

Spis rysunków
Spis ilustracji

Kazimierz „Kuba” Jaworski (ur. 17 października 1929 w Augustowie, zm. 8 lipca 2005 w Szczecinie) – polski żeglarz, jachtowy kapitan żeglugi wielkiej, konstruktor jachtowy.

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje