www.ksiegarniamorska.pl
szukaj Tytułu:

Subskrypcja

Dopisz się do naszego newslettera
Niniejsze dane osobowe podaję dobrowolnie

Podaj e-mail:
 
dodaj usuń

Czarter jachtu chorwacjaPatenty motorowodne, uprawnienia na skuter motorowodny

Statki, okręty, żaglowce...

Albumy - Statki, okręty, żaglowce...

Opracowanie redakcyjne:  Jan Łoziński
Okładka:  twarda
Format:  21 x 28 cm
Liczba stron:  112
Rok wydania:  2016
ISBN:  978-83-7576-293-8


Cena: 34.90

Wspaniały album, zawierający aż 138 czarno-białych fotografii. Jest to już trzeci album z serii MOTO RETRO, prezentujący flotę II Rzeczypospolitej. A mieliśmy się czym chwalić, Polska, uzyskawszy po pierwszej wojnie światowej 140-kilometrowy odcinek wybrzeża Bałtyku postawiła na rozwój gospodarki morskiej. Szybko i sprawnie podjęto decyzję o budowie pełnomorskiego portu w Gdyni, kupowano statki handlowe, a wkrótce, w latach trzydziestych, także pasażerskie transatlantyki, w tym nowoczesne m/s „Piłsudski” i m/s „Batory”, które przeznaczono do obsługi reprezentacyjnej linii Gdynia–Nowy York. Na żaglowcach „Lwów” i „Dar Pomorza” szkoliły się kadry wykwalifikowanych marynarzy i nawigatorów. Równolegle z flotą cywilną rosła w siłę marynarka wojenna. Pierwszymi jednostkami, które weszły w jej skład, były małe torpedowce - „Kaszub", „Mazur", „Kujawiak", „Śląsk" i „Góral". Ponadto zakupiono w Finlandii dwie kanonierki - „Komendant Piłsudski" i „Generał Haller" oraz cztery trałowce „Czajka", „Jaskółka", „Mewa" i „Rybitwa". W 1926 roku rozpoczęto budowę portu wojennego na Oksywiu. Czy wiecie, że to właśnie w międzywojennej Polsce ustanowiono Święto Morza i niezwykle uroczyście obchodzono je w całym kraju – od Gdyni aż po Kraków.

Zdjęcia pochodzą z Narodowego Archiwum Cyfrowego, a wstęp do książki napisał Grzegorz Rogowski, autor „Pod polską banderą przez Atlantyk".